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Friday, April 28, 2006

Mode News


TOM FORD & ERMENEGILDO ZEGNA

El diseñador Tom Ford junto con Domenico De Sole y la firma Ermenegildo Zegna anunciaron una alianza para producir y distribuir ropa masculina de lujo, la cual saldrá a la venta este otoño 2006.
Han firmado un acuerdo de licencia con el grupo Ermenegildo Zegna para producir y distribuir una colección que incluirá prêt-à-porter, trajes hechos a medida, accesorios y calzado. El fruto de esta colaboración se podrá ver exclusivamente en la nueva tienda que abrirá en el 845 de Madison Avenue, en Nueva York, el próximo otoño.


NEIL BARRETT
otoño-invierno 07


Nace en 1965, licenciado de Saint Martins en el 86. Fue senior designer de Gucci hasta el 94. Creo la línea de hombre para Prada hasta el 98. Después de eso creo su propia marca, además de ser director creativo de Puma.
Estos son algunos shots de su desfile Otoño-invierno 06/07, fuerte tendencia militar, muy bien mezclada con un toque formal, donde se vez corbatas muy elegantes con chaquetas militares clásicas. La utilización de vestuario militar en las pasarelas se ha visto desde hace bastante tiempo, cada tanto vuelve. El uso de prendas militares más fuerte fue después de la segunda guerra mundial, cuando muchos jovenes utilizaron los excedentes de guerra para vestirse. Todos recuerdan a Marlon Brando en Salvaje.





Lidewij Edelkoort the Trend Guru


Dutch by birth, Parisian by adoption, for years Li Edelkoort has created and directed a studio that, today, provides trend information to companies in a wide range of sectors from textiles to automobiles to cosmetics. Li announces the concept colors and materials which will be in fashion two or more years in advance because:‘There is no creation without advance knowledge, and without design a product cannot exist’ .She also created ‘United Publishers’ and has succeeded in launching a complete new concept in magazines. First in 1991 ‘View on colour’ which investigates color trends in all domains. Then ‘United Publishers’ developed the lifestyle magazine, ‘In View" which outlines trends in interior decoration, design and textiles in a conceptual way. In 1998 a third magazine blossomed called ‘Bloom’. It is the first publication to discuss trends in terms of flowers, plants and nature. www.edelkoort.com


Emmanuelle Linard

Emmanuelle Linard has been working with Li Edelkoort for 12 years. With a background of business and fashion, she was started as head of production for Trend Union in Paris. She was eventually in charge of concept, realization and production of the ‘Key to the Season’ book, which is the fashion and lifestyle book of Trend Union. In 1998, Li Edelkoort promoted Emmanuelle to set up her own US office in New York, to manage and develop a consulting division, responsible for customized projects for American and South American clients.
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